Specifikace distanční výuky
Výuka - rozsah a forma
V 1.-3. ročníku probíhá distanční výuka (dále DV) v předmětech český jazyk, matematika, prvouka a angličtina, ve 4.-5.ročníku probíhá v předmětech český jazyk, matematika, přírodověda, vlastivěda a angličtina. Cílem je dosažení stěžejních výstupů. Vzdělávací obsah výchovných vyučovacích předmětů je podle potřeb konkrétní třídy redukován a jejich výuka probíhá vhodnou formou na základě uvážení vyučujícího.
Učitelé vzdělávají distančním způsobem, v rámci nějž se podle metodiky MŠMT jako vhodná forma vzdělávání nabízí off-line výuka. Ta může být doplněna o dobrovolnou synchronní on-line výuku, ale rovněž o další formy výuky. Distanční vzdělávání je povinné, tudíž je povinností žáků se DV účastnit, potažmo povinností rodičů zajistit dětem podmínky pro DV. V případě nedostatečného technického vybavení rodiče neprodleně o této skutečnosti informují třídního učitele. Volba rozsahu a formy povinné DV je v kompetenci učitele.
Komunikace
Hlavním komunikačním kanálem školy směrem k rodičům je emailová komunikace a webové stránky školy.
Výchozím komunikačním kanálem v případě synchronní on-line výuky (videovolání) je Google Meet. K videohovorům je nezbytné připojení s kamerou a zvukem. Žákům 2.-5.ročníku jsou k dispozici k zapůjčení školní tablety.
Absence
Avízo o absenci dítěte na povinné DV rodiče oznámí třídní učitelce zahájením výuky. V případě neúčasti na povinném DV jsou rodiče povinni dítě omluvit do 3 dnů. Neúčast na on-line výuce se nepovažuje za absenci, pokud žák plní zadané úkoly off-line.